Comunicat de presă Rezultate T3 2021

Agroserv Măriuța raportează o cifră de afaceri de 52,7 milioane de lei, în creștere cu 46% în primele nouă luni din 2021

București, 24 noiembrie 2021 – Agroserv Măriuța (BVB: MILK), companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează o cifră de afaceri de 52,7 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, în creștere cu 46% față de aceeași perioadă a anului trecut și un profit net de 3,4 milioane de lei, o creștere semnificativă față de pierderea de 2 milioane de lei înregistrată în primele nouă luni din 2020.

Suntem mulțumiți de rezultatele înregistrate în primele nouă luni din 2021, având în vedere perioada de impredictibilă pe care o traversăm. Cu siguranță anul agricol excelent ne-a ajutat foarte mult in atingerea cifrei de afaceri în creștere cu 46% și a profitului net semnificativ. Din perspectiva anului agricol, acesta a fost unul excelent, reușind să realizăm o producție de aproximativ 4 tone/ha pentru rapiță, peste 6,5 tone/ha în medie pentru grâu și aproximativ 10 tone/ha pentru porumb. La acestea s-au adăugat veniturile din serviciile prestate. De asemenea, prețul cerealelor pe bursă a fost peste medie, iar acest lucru a condus la un rezultat final pozitiv. În ceea ce privește Lăptăria cu Caimac, vedem un potențial ridicat în spațiul online și avem în vederea creșterea veniturilor din vânzările online în perioada următoare. Aceste tipuri de magazine reprezintă o modalitate excelentă de a ne diversifica clientela,” a declarat Adrian Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac.   

Primele nouă luni din 2021 au fost excelente pentru Agroserv Măriuța, deoarece rezultatele companiei au crescut pe toate liniile cheie de business. În ceea ce privește vânzările în magazine, în perioada analizată, compania a înregistrat venituri de 28,4 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creșterea numărului de produse în magazine și de creșterea numărului de magazine independente.

În cadrul activității de zootehnie, care include vânzările de lapte crud și veniturile din vânzarea de animale, cifra de afaceri generată de această activitate s-a ridicat la 8 milioane de lei. Veniturile din producția vegetală au fost de 16,4 milioane de lei, o creștere semnificativă față de aceeași perioadă a anului trecut, în primul rând datorită unui an agricol foarte bun și a recoltei excelente.  

În ceea ce privește lucrările pentru hala de producție și depozit cu temperatură controlată, investiție finanțată prin emisiunea de obligațiuni din noiembrie 2020, acestea se apropie de final. Stadiul fizic al construcției este la 98%, în acest moment fiind montate uși și efectuate mici retușuri. Au fost livrate 50% din echipamente și astfel, compania se așteaptă ca depozitul frigorific să fie complet funcțional până la 1 decembrie, urmând ca în continuare să fie finalizat montajul tehnologic în secția de producție. Atât cazurile de COVID-19, dar mai ales criza globală de materii prime și componente au dus la anumite întârzieri în livrarea echipamentelor de producție ce depind de tablouri electronice de control. Prin urmare, linia de producție unt va fi livrată în ianuarie 2022.    

Acțiunile Agroserv Măriuța sunt listate pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 118 de milioane de lei. Începând cu data de 11 octombrie 2021, compania este inclusă în indicele BET-AeRO, primul indice pentru piața AeRO, dezvoltat de Bursa de Valori București.

***

Despre Agroserv Măriuța

Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile. Din dorința de a extinde afacerea de familie precum și identificarea unei nevoi de piață, respectiv de a găsi pe rafturile magazinelor produse lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri, compania a lansat brandul „Lăptăria cu Caimac”. De mai bine de trei ani Lăptăria cu Caimac livrează pe piață lactate naturale, fără adaosuri inutile, fără lapte praf și cu o grijă deosebită pentru a procesa minimal laptele. Produsele companiei sunt unice, provoacă industria și cresc ștacheta de calitate. De asemenea, Agroserv Măriuța este printre foarte puținele companii din România cu trasabilitate 100% pentru materia primă, până la nivel de tratament al plantelor care compun hrana.